Sunday 24 May 2015

Pembentangan PowerPoint



 TEAMWORK 
MEANS NEVER HAVING TO TAKE ALL THE BLAME  YOURSELF 

hahahaha..

No la..Act teamwork make a work become perfect..


Permulaan cerita kami.. The Making of Video. Memang mencabar kesabaran la.. Rasa macam betul2 belakon la pulak.. Banyak kali nak shot.. penuh memory phone aku..haisshh.. dah la tengahari terikk.. Sabar jelah. 

Beberapa minggu before presentation.. Aku tahu semua org busy..macam2 tugasan kena submit.. hmm.. memang tak menang tangan lah nak buat kann.. itu bukan semua alasan.. semua salah sendiri.. kerja dah bagi awal gila, tapi nak buat mcm mana lumrah manusia memang suka tangguh kerja.. hmm..Asal ceritanya ktorg nak guna kamera digital but gambar gelap sangat lah, sound bising sangat lah... Banyak sangat rintangan yang mencabar. Then ktorg end up guna kamera phone.

Time buat video pulak.. Ya Allah.. sangat memeritkan sebab lappy aku memang tak ada kesudahan problem dia. So ktorg berharap pada 1 lappy. Ktorg gunakan satu apps dekat lappy untuk buat video. Wondershare. mak aiii.. rasa nak baling je lappy tu.. haha padahal apps tu yang salah.. ktorg da buat siap semua video time convert to video.. nak play video.. bapak ko besar gila logo dia.. mmg na kena tibai la kan...then terpaksa la lg bertungkus lumus di tgh pagi buta sbb time tu je internet laju. Cari la apps lain untuk buat video.. ASALNYA guna window movie maker.. tak tau la knp dgn movie maker tu.. setiap kali ktorg upload video dia tertutup sendiri.. bengang namatey...And LASTLY, we found another apps which is STUPEFLIX.. bole dikira bagus jugak la.. then terhasil la video yang TAK gempak cam org lain.. Kekadang mulut kena jaga jugakkan manusia.. Hati ni terasa juga la klau org mengutuk.. tak pela.. orang ada mata dan mulut. MUNGKIN DIA RASA DIRI DIA HEBAT. pape pun.. aku berjaya menghasilkan satu video.. 

Hari presentation...aku ada presentation jugak pagi tu.. then dpt cerita one of our group cant participate on the right time.. Berguguran jantung ku.. haha.. sokay.. aku relakan demi mu.. Keep Calm and Be Positive. bak kata orang, sesuatu yang berlaku ada hikmahnya.. mungkin dia nak tunjukkan sesuatu pada kita atau mungkin dia nak kita perbaiki kesilapan kita..Then we got a last place to present.. Memang rasa down sebab macam2 aku tgk, semua lebih better dari aku.. Time ktorg present.. rasa na baling je projector tu.. once dia connect dkt lappy hyperlink da jadi kucar-kacir.. SEROIUSLY, dia sangat menganggu pembentangan aku time tu.. Apa aku cuba buat, kawal perasaan aku.. I thought i wanna to give the best but i give the worst to them.. Susah nak gambar kan perasaan time tu.. Aku mudah rasa frust when something happen di luar jangkaan.. Balik tu.. bengkak jugak la mata ni.. sbb semua aku buat hancur sekelip mata je.. sokay.. dia bagi pengajaran untuk aku.. be prepared before you are goin to do something.. Chill nisa.. 






Rasa habis present malam tu rasa nak lari terus balik rumah. i need my mom.
I wanna to cry all the night..
HAHA
Tak de lahh.. ni one of the scene yang ktorg buang sebab potrait..

PENGAJARAN..
Be prepared sayang..

No comments:

Post a Comment