Sunday 5 April 2015

Online Shopping





ONLINE SHOPPING?? 

memang tak dapat dinafikan, adanya teknologi ni, kita tak perlu lagi keluar rumah kena redah jem, habis waktu semua. Tapi tak semua tu berlaku dengan sempurna.. Erkkk??


Aku bukanlah penggemar shopping online sebab nya aku kaki jalan, dan aku rasa lebih berpuas hati kalau dapat tengok dgn mata kepala aku sendiri.

Baru-baru ni, aku dah terhasut dgn kekwn. Cuba untuk beli barang online. Aku rasa takut nak mencuba, act sayang duit.. huhu.. tah macam mana aku ley terpedaya.

Disebabkan design dia yang terlalu cantik, dan harga "Berpatutan", aku pun try lah order. Haisshh, leceh sbb aku order kasut, so rasa cam takut je saiz tak muat. Sebab kaki manusia berbeza ikut design.

Then aku proceed, dah bank-in duit. SO aku kena tunggu 2 - 3 minggu untuk preorder. Aikkk.. Mak jemah tunggu dah sebulan kot.. aku pun sms la agen dia. "STILL IN PROCESS dear" Sabar jela hati aku ni. After a week, dia nya supplier sms aku kata kasut aku nak tu dah  OUT OF STOCK!!!WHAT THEEEEE!!! klau dah tak de awat tak inform awal-awal. 

Dia kata refund duit or aku na beli kasut lain. So disebabkan aku dah berharap kasut baru, aku pun pilih lah kasut lain. Aku tanya kena tunggu sebulan lagi kee??? then dia jawab " No lah, this week dapatlah tracking no"

Ok fine.. Aku tunggu still habuk pun tak de...

Conclusion. Bagi yang baru nak mencuba macam aku ni, pastikan korg beli produk yang dah ade stock dan beli pada yang boleh dipercayai. Aku tak maksud dorg tak boleh dipercayai, tapi see lambat la process dia. Melopong tunggu..

No comments:

Post a Comment