Sunday 5 April 2015

PERATURAN


Peraturan?? banyak sgt rules dalam dunia ni, sampai rasa tak bebas la pulak..





Semua mengharapkan kebahagiaan kan... so just follow this rules

  • Keadaan yang terlalu memaksa kita, kekadang akan buatkan kita rasa rimas dan rasa menyampah. Tipulah kalau hidup kita tak pernah timbul rasa kebencian tu.. HATRED?? penuh sgt dlm setiap diri seseorg. Susah untuk menyenangkan hati orang lain kan?? Tak pe lahh.. Orang tak mula, kita mula kan.. Untuk kekal bahagia dalam hidup kita cuma perlu lepaskan segala kebencian tu. Mungkin susah, macam aku juga, tapi aku cuba untuk lupakan semua yang aku benci sebab aku harap aku akan dapat balasan atas apa yg aku telah lakukan.

  • Bimbang adalah perasaan yang tak pernah lari dalam kehidupan kita. Setiap apa kita lakukan , pasti kita berharap semua tu sempurna. Kita takut kalau ada kecacatan sebab malu kalau orang ketawakan kita. GUYS... Manusia takkan berhenti menghina, mencela. Ketepikan dorg semua, apa yang kita perlu buat tawakal atas sesuatu yang kita dah usahakan. Jangan toleh belakang, jangan ada rasa keraguan. Kebahagiaan, kesempurnaan bukan terletak pada manusia, soo jangan pernah bimbang apa org nak kata.

  • Sometimes, kita ni terlalu berharap lebih sedangkan  kita bagi pun ciput je."Menunggu Bulan Jatuh Ke Riba". Janganlah nak bermimpi kalau usaha tak banyak tapi nak dapat pulangan yang berlipat ganda. Untuk kekal bahagia, kita kenalah usaha lebih sebab possibility untuk kita berjaya lebih banyak berbanding kalau kita usaha sikit je. Haaaa!! 1 lagi, kalau nak berjaya usaha lah sendiri, jangan nak mengharap orang lain.

  • Expect Less, Hurt Less. Jangan lah nak berharap pada yang tak pasti, nanti frust menonggeng ko.. Seperti apa aku cakap tadi, TAWAKAL lah, kalau ko da buat yang terbaik, sure akan ada ganjarannya. Satu lagi pesanan aku, jangan sesekali berharapan pada seseorg,. Kalau dia baik, dia tolong lah ko, kalau tak, ko yang merana. 


There's the rules to be happy :

Improve your reality
OR
lower your expectations



Follow this, and Insya-Allah you will be happy.

No comments:

Post a Comment