Monday 2 March 2015

Easy Come, Easy Go

People will come and go in our life, 
BUT the right ones will stay.

Di setiap helaan nafas, hanya ada kamu.



Sebagai manusia yang normal tetapi tidak pernah sempurna, kita memerlukan teman dalam hidup. Tapi nak cari yang betul-betul ikhlas kawan dengan kita,hmm... banyak yang tikam belakang ada laa..

 IF I TREATED YOU THE WAY YOU TREATED ME, YOU WOULD HATE ME.



KAWAN?

RAZ dan RAB. Dua orang perempuan ni kawan aku dari kecil lagi, masing-masing dah tau bila aku ada masalah, bila aku tipu dia orang, bila aku happy, bila dan bila.... Tapi sekarang, susah sangat nak jumpa, rindunya nak lepak macam dulu. Sekarang kalau jumpa, seriously aku memamg sangat awkward. Tercari-cari apa nak cakap ni, apa nak borak ni. Semua dah dengan haluan masing-masing. Sorang dekat UIA, seorang dekat UKM, UKM? memang seronok bila dapat tahu dia sama U dengan aku. TAPI, kita orang memang free manjang.hmm... Tak pernah sekali pun jumpa. Aku rindu korang yang dulu, yelah zaman kanak-kanak penuh dengan hiburan semata-mata. Sekarang semua dah sibuk dengan study, sibuk dengan *kesayangan* ada laa...HAHAHA


MAMA

Mama? Seorang yang kuat membobok (membebel), pandai bagi nasihat (tapi dia pun tak buat) , konon hati sado tapi bila nangis kejap mata terus bengkak. NURUL ERRNIE FARHANA, mama kedua aku masa kat matrik. Pada asalnya aku memang tak boleh nak ngam dengan makhluk ni. Dan jujur aku cakap aku tak suka roommate aku. Hahaha.. Aku tak pernah rasa tinggal dekat asrama, nak pulak dapat roommate macam *tut*. For the whole sem 1, aku ulang alik ke bilik kaunselor. Sebab nak keluar matrik, ishhh teruk kalau ingat balik time tu. Aku mula rapat dengan ernie time sem 2, sebab dia rakan gosip yang paling  best. haha. Dia kos sains, dan itu menjadi persoalan bila kita orang sentiasa berkepit memanjang sebab time dia ada aktiviti dengan budak-budak sains, aku always follow dia. Feeling cam budak sains pulak (tak sedar diri dak akaun). Orang kat matrik sibuk betul dengan *THE SWEET COUPLE OF THE YEAR* tapi kita orang sibuk dengan bestfriend forever. Mama ni suka bagi nasihat dekat aku, setiap kali aku rasa nak give up dan setiap kali ada masalah dengan groupmate, "dia pesan jangan lemah sangat nanti ramai yang pijak kepala kau". Aku ingat persahabatan kita orang setakat dekat matrik je, well kebiasaan perempuan memang susah nak contact balik apetah lagi kawan hanya untuk setahun. Sekarang dia dekat UNIMAS, tapi tu bukan halangan untuk kita orang contact each other. Mana boleh lepas kawan kaki gosip cam dia. haha. Actually banyak sangat kenangan dengan dia dari kawan yang aku kenal bertahun. 

SHE JUST STAY FOR AWHILE IN MY LIFE, BUT SHE LEAVE FOOTPRINTS IN MY HEART.


one thing, we're not LESbi

I'm the one who can survive without boyfriend,
BUT 
I can't survive without best friend.

No comments:

Post a Comment