Sunday 8 March 2015

SILAP




SILAP? kau nampak silap aku je. Silap kau, kau tak nampak kan?!
Do you think that you're perfect enuf?
Silap besar la kau.



Alaa bosan la nak cari silap orang je kan. Meh hambo citer silap hambo. 

SILAP AKU SEBAB AKU SEORANG YANG SUKA MEMBAZIR.erkk??


Aku baru pakai phone ni nak dekat 2 tahun. Masa awal2 dapat sayang na mati, alaa cam manusia jugak. Bila dapat someone awal2 je sayang, da lama BOSAN katanye. Macam-macamlah aku upgrade gadget ni. banyak habis duit. Screen protector tak tahulah bape kali dah tukar, dari yang clear, nak privasi, gelap sangat tukar yang blink2. GERLI'sh sangat. *nyampah*

Bila dah lama pakai, bosan lah kan.. Act jealous dgn kwn yg beli phone baru ni. Mula la bodek mak..

"MAKKK, phone orang kan, hmm... dia kan.. "
Belum sempat nak cakap pape lagi 
"Kau jangan nak ngade-ngade tuka baru ye!"


haisshh,, TAK SPORTING, TAK SUPPORTIVE langsung. hampa hambo.

One day *ceh* disebabkan phone ni dah lama, suka lah buat hal. suka hang. Memang mintak kena baling selalu. Abang aku setiap kali balik sure phone baru, mentang2 elaun banyak. Mak tak marah pun , kalau aku.... Sampai ati. *sobs2*. haha. 

Aku pasang niat lah nak beli phone baru. Phone ni pandai cam manusia gak, kalau kita tau orang dah tak suka kita mula lah tunjuk perangai. Phone aku ni tetibe lak gi update software *padahal aku yang SILAP tertekan OK*.babun. Before ni memang dah hang, ditambah pulak dia update, terus lembab giler nak mati. Memang nak nangis rasa, serupa cam tak da handphone.

Aku tunggu lah abang aku balik cuti sem, nak usha phone dgn dia. (sebab aku tak reti bab2 phone ni). Ktorg jalan2 la dekat Mines, sebab aku malas nak menanya so ktorg stay pada 1 kedai ni je. Usha punya usha.. Abang aku suh pick yang mana dia suggest. Aku memang tak berkenan langsung dengan lenovo. Last2 aku pick mana abang aku suka, sebab aku dah tak da mood time tu. Runding punya runding aku kena tambah lebih kurang 700 ratus ringgit. Phone samsung ni aku dapat tolak 200 je sebab ada masalah vibrate. See, banyakkan problem. Nasib time dia cek phone tu baik, dia tak hang.

Balik je dari Mines, memang kena bebel la abang aku. Sebab silap dia la yang bising2 dekat aku suh ambil phone lenovo ni. haisshhh.. hmm...Then,cam biasa la kan, mula-mula memang semua baik2 belaka. Phone lenovo ni boleh pulak ada masalah dengan facebook app. Nak tengok new feeds je bole, nak tengok profile tak boleh. nak tgk noti pun tak boleh. haissh. Susah lah macam ni, sebab everythings noti pasal UKM dgn kolej semua dekat fb. Tu satu hal, lagi dia tak boleh matikan wifi, kalau tak dia makan kredit. Matilah aku kalau tak on data package.

Memang sepanjang dengan phone tu, memang satu kekesalan bagi aku sebab silap tak boleh buat keputusan sendiri. Sebab dah malu kena bebel dgn abg aku, aku pun beli je phone ni.

Aku nak beli phone baru tapi rasa sayang sangat duit tapi..... aku tak nak la pulak habis duit sebab kena topup memanjang. Conclusion aku try search iphone. Sebab aku percaya iphone susah nak hang dan kurang problem. Aku tak nak buat silap lagi. Masa nak explain dkt mak pasal nak beli iphone, getar kaki wei.  Mana tak nya, baru pakai itu lenovo baru sebulan.Pujuk punya pujuk mak bagi.

Disebabkan iphone 6 time tu nak keluar, iphone 6?? ehh tak mampu den. Banyak lagi duit nak guna pakai. SO aku cari lah iphone 5 yang second. Cari punya cari, tut2 jumpa. Harga pun murah jugak. Aku dapat seribu seratus. its quite cheaper than others. Yg lain semua 1300++.

Akhirnya aku dapat jugak phone yang boleh diguna pakai. Tapi memang menangis lah nak keluar duit. Parents aku jenis yang susah nak bagi duit bab2 benda mcm ni. Nak tak nak korek lah duit bank. Aku bukan seorang yang suka membazir, kalau bukan keperluan aku tak beli. 

Akhir kata dari aku, Bila dah ada sesuatu tu hargailah dan bila nak buat sesuatu keputusan, tanya hati sendiri jangan ikut cakap orang, sebab nanti kita yang menyesal. Orang tu tak rugi pape pun, kita yang nyesal tak sudah nanti.



STOP YOURSELF FROM MAKING MISTAKES




1 comment: